FANDOM

Standard labret to przekłucie tuż pod czerwienią wargową. W odróżnieniu od lobretu, które umiejscowione jest niżej, do kanału przekłucia można włożyć zarówno labret jak i kółko lub podkowę - wtedy nazywa się to lip ring. Nawet jeśli docelowo chcemy nosić w wardze kółko/podkowę, na czas gojenia najlepiej założyć labret, aby zmniejszyć ryzyko zahaczeń i komplikacji.

Labret23.jpg

Przed przekłuciem należy sprawdzić stan uzębienia oraz zobaczyć, czy w miejscu przekłucia nie znajdują się większe żyły mogące spowodować nasilone krwawienie. Kolczyk może spowodować obniżanie się dziąseł, które może doprowadzić do wypadania zębów, więc jeśli mamy problemy z uzębieniem, najlepiej odpuścić sobie ten typ przekłucia. Aby zminimalizować ryzyko obniżania się dziąseł należy wybrać kolczyk o pręcie z bioplastu.

  • Standardowa grubość biżuterii: 1,2 lub 1,6 mm
  • Długość biżuterii: na start 10-12 mm w zależności od wargi, po wygojeniu najczęściej o 2 mm krótsza
  • Rozmiar igły iniekcyjnej: 1,6 mm (dla kolczyka 1,2 mm) lub 2,1 mm (dla kolczyka 1,6 mm)
  • Rozmiar kaniuli/wenflonu: 1,7 mm (dla kolczyka 1,2 mm) lub 2,0 mm (dla kolczyka 1,6 mm)
  • Średni czas gojenia: 2-4 miesiące
  • Pielęgnacja: sól morska/fizjologiczna i Octenisept, na opuchliznę chłodne okłady z kory dębu lub szałwii. Warto też płukać usta korą/szałwią. Nie należy wymieniać kolczyka przed zakończeniem okresu gojenia, a przez ten czas najlepiej zrezygnować z potraw pikantnych, z dużą ilością przypraw oraz żywymi kulturami bakterii (kefiry, maślanki itp.)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki